tuggaochbita.blogg.se

Följ min resa genom käkoperation för ett bättre bett och målet att lättare kunna tugga och bita. "I've been spending way too long checking my tongue in the mirror. And bending over backwards just to try to see it clearer. But my breath fogged up the glass. And so I drew a new face and I laughed" -Jason Mraz

Att kliva ur bubblan

Kategori: Allmänt

Veckorna och dagarna rusar förbi och igår var det dags för mig att återgå till arbetet. Den veckan jag var inne och jobbade mellan sjukskrivningen och semestern känndes knappt som jobb utan som ett litet trevligt jästspel. Men igår blev det mer tydligt att det är dags att säga hej då till den bubblan jag befunnit mig i snart tio veckor. Bubblan som handlat om tänder, läkarbesök, smärtlindring, mat, öka energi och komma tillbaka att bli den "vanliga Carro".
Men min bubbla har varit trygg och jag har släppt kontroll över mycket annat men också grävt ner mig i mycket annat. Jag har tyvärr lyckats med en hel del dubbelbokningar vilket jag nu den senaste veckan fått reda ut då jag insett mina misstag. Men i bubblan har allt det där bara rullat på... De flesta av dess "missar" är nu uppklarade och de helöger under hösten jag inte jobbar är fullspäckade med allt från födelsedagar till mässor och resor. Känns som att jag har en rolig höst att se fram emot och nya spännande utmaningar som väntar. 
 
 
Kommentera inlägget här: