tuggaochbita.blogg.se

Följ min resa genom käkoperation för ett bättre bett och målet att lättare kunna tugga och bita. "I've been spending way too long checking my tongue in the mirror. And bending over backwards just to try to see it clearer. But my breath fogged up the glass. And so I drew a new face and I laughed" -Jason Mraz

Håll tummarna imorgon!

Kategori: Allmänt

Det var nog brist på energi som gjorde att jag i både söndags och måndags kände mig allt annat än fit for fight. Jag tyckte nog att jag nu skulle vars så gott som återställd men det blev så påtagligt att just energin inte är som den brukar vara. Brist på energi och att inte kunna leva som jag vill kan göra mig ledsen. Är så otroligt glad över att jag kunde vara med på bröllopet i lördags och vill få upp energin som det brukar vara. Men som A sa så är det inte konstigt att jag blir trött efter vad jag faktiskt gått igenom och delvis fortfarande gör. Men är man som jag van vid fart och fläkt och finner energi hos nära kära och att ha många bollar i luften så känns det lite segt att bli helt däckad av en fantastisk dag. Antar att de första arbetsdagarna kommer resultera i en liknande trötthet och jag hoppas på en bra vecka innan jag går på mina tre veckors semester. 

Imorgon gäller det att ni håller tummar och tår. Då är det nämligen dags för min 6 veckors kontroll med rtg, besök hos käk kir och på em tandl. Har en lång lista med frågor men viktigast av dem alla är om jag nu kan börja tugga. I måndags bakade jag bröd med förhoppningen om att imorgon kunna sätta tänderna i en smörgås med smör och ost. Kommer nog kännas konstigt, haha! 

Känns som att resterande sommarplaner inte kan beslutas förrän efter morgondagens besök. Då vet jag vad jag får och inte får och kan förhoppningsvis bygga upp energi på det sättet jag vill utan att vara bunden till restriktioner. Tror det också kommer göra att jag återhämtat mig snabbare och bli mer och mer lik mig själv igen. 

Sist men inte minst tännk också vad lite sol kan göra för humöret! Välkommet värmen! 

KOMMENTARER:

  • ÅsaH säger:
    2015-07-02 | 07:55:52

    Håller alla tummar och tår! Du e en riktg kämpe.

  • ÅsaH säger:
    2015-07-02 | 07:55:53

    Håller alla tummar och tår! Du e en riktg kämpe.

Kommentera inlägget här: