tuggaochbita.blogg.se

Följ min resa genom käkoperation för ett bättre bett och målet att lättare kunna tugga och bita. "I've been spending way too long checking my tongue in the mirror. And bending over backwards just to try to see it clearer. But my breath fogged up the glass. And so I drew a new face and I laughed" -Jason Mraz

Spontan semester

Kategori: Allmänt

Våren blev en aning konstig. Visst att det inte direkt var en varm och solig vår men hade jag varit som vanligt hade jag antagligen utnyttjat ledig tid och tagit vara på de få soliga dagar som fanns. När solen väl sken valde jag ofta att gå in för det blev jobbigt att vara i värmen när jag redan från början kände mig mosig. När nu väl sommaren kom och jag fått semester så känns det svårt att få sommarfeeling. Dock har jag de senaste fyra dagarna ätit grillat till middag varje dag(!) Jag som trodde att grillat var helt kört. Jag har också vågat lämna Sverige och vi, jag och A, har varit på tripp till Polen.

Eftersom vi inte vågat sätta igång några större planer för sommaren blev en spontantripp perfekt. Polen är inte heller värdens ände så OM någon skulle hända men mun och käke går det att ta sig hem hyfsat fort. Vi bilade till Karlskrona där vi spenderade en hel dag med att kika runt på de platser A var på under sin tid i Marinen. Dock var väl den mest av den tiden till havs men tiden i land kunde vi kika på. På kvällen åkte vi båten och vaknade i staden Gdynia i Polen. Praktiskt det där att sova och förflytta sig samtidigt. Dock kan jag inte påstå att jag sov särskilt mycket så vi var båda rejält trötta när det i högtalarna vrålades ut låten "I am sailing" Japp alla skulle vakna och lämna hytten redan kl 6. Det var inte heller så att vi fick lyssna till de första raderna av denna låt utan hela låten skulle spelas innan det på engelska, svenska och polska talades om att det var dags att gå upp. Som om det skulle gå att somna om. Dagarna spenderades på stranden, i shoppingcentrum och strosande på gatorna och en och annan kall öl. Vi hann hann besöka Gdynia, Sopot och Gdansk innan vi efter 3 dagar lämnade Polen. Ett land som verkligen överraskade och gjorde att flera av mina fördomar gick i kras. Sönt också att komma iväg och upptäcka lite nytt.  

Det där med fördomar kanske jag ska göra ett eget inlägg om nu när mina framsteg (och inläggen blir färre) går allt långsammare fram. Har funderat på hur jag ska göra med bloggandet. Kanske fortsätta under ett annat namn eller helt lägga ner. Är otroligt kul att ha läsare och fantastiskt med respons så får fundera lite till på hur jag ska göra. 
Kommentera inlägget här: