tuggaochbita.blogg.se

Följ min resa genom käkoperation för ett bättre bett och målet att lättare kunna tugga och bita. "I've been spending way too long checking my tongue in the mirror. And bending over backwards just to try to see it clearer. But my breath fogged up the glass. And so I drew a new face and I laughed" -Jason Mraz

Glad nationaldag

Kategori: Allmänt

Igår var det två veckor sedan op och det firade jag och min syster med att dricka fanta på balkongen. Jag drack tom ur ett riktigt glas(!) men det är rätt mycket jobbigare att få till det så pipmuggen får nog hänga med ett tag till. Sugrör går inte alls. Föll i skratt när jag härom dagen själv hemma funderade på att tända lite ljus men som tur var hann jag inte. Hur i hela friden skulle jag blåsa ut dem. Hade antingen fått vänta tills de hade brunnit ut av sig själva eller så hade jag fått ta till finger trixet. Den grönblå färgen i ansiktet har sakta börjat avta men blåmärkena från artärnålarna lever kvar än. Den jobbiga näsan fortsätter att vara jobbig och att äta är mest bara något en måste göra. -5 kg visade vågen imorse så det är tur att jag inte var allt för liten innan allt det här startade. Dessa kg är kanske inte de "bra" kg att gå ner och de lär väl komma tillbaka när jag börjar äta och träna som vanligt igen. 

I helgen är min syster "banvakt" mysigt att bara vara vi och slappa ihop. Igår fick vi ett sånt galet skrattanfall så tårarna sprutade och jag fick gå ut ur rummet eftersom det gör lite ont att skratta. Allt detta grundade sig i att jag log. Kombination av leende, ett svullet ansikte och gummibanden som sticker fram gjorde att jag såg ut som någon tecknad figur kombinerad med Grinchen och Sid från Ice age. Dessutom skelade jag! Denna bild kommer jag dock inte dela med mig av här utan man får snällt fråga😜 haha! Skratt och de mysiga besök jag haft det senaste dagarna har verkligen givit positiv energi. 

Idag firar vi nationaldagen med potatismos, kokt fisk och dillsås. Till efterrätt blir det samma mumsighet som sys överraskade mig med igår, choklad fluff. Värden enklaste OCH godaste dessert som även du utan tänder eller du som inte kan tugga kan äta. Så dagens inlägg avslutas med ett recept.

Emmas chokladfluff; 
180 g choklad (valfri sort efter tycke och smak)
3 dl grädde.
Finhacka chokladen. Hetta upp grädde i en kastrull (får inte koka!!) Häll grädden över chokladen och låt det smälta ihop! Låt svalna och in i kyl minst 6 timmar, vispa upp till fluff med elvisp! 

KOMMENTARER:

  • Sandra säger:
    2015-06-06 | 23:31:29

    <3

  • Lo säger:
    2015-06-08 | 23:18:08

    Du är grym Carro! Skönt å läsa att humorn hänger med även om det gör lite ont att skratta ;) Vi saknar dig på jobbet. Stor kram!

Kommentera inlägget här: